Veelgestelde vragen

U vraagt? Wij antwoorden

Beschikt Derito over een toonzaal?

Eind november 2017 werd onze nieuwe, ruime toonzaal geopend (1300m²). Hierin staan heel wat ramen, deuren, poorten, beglazing, rolluiken, binnendeuren, parket en andere schrijnwerken ten toon gesteld. Iedereen is vrijblijvend welkom!

Is de toonzaal op zon- en feestdagen open?

De showroom is wel op zaterdag open (tot 16u.), maar zondag en maandag zijn onze vaste sluitingsdagen. Ook op feestdagen is de toonzaal gesloten (zie ook openingsuren).

Kan ik de toonzaal rechtstreeks vanop de grote baan (N8) bereiken?

Nee, voorlopig nog niet. U dient om te rijden via het industriepark “Brambroek” (zie contact).

Moet ik een afspraak maken vooraleer ik naar de toonzaal kom?

Dat mag, maar moet niet. Er is steeds voldoende personeel aanwezig die u vakkundig en met plezier zal ontvangen. Uiteraard, indien u zou langs komen voor een uitgebreide bespreking of prijsaanvraag, kan het soms wel praktisch zijn om vooraf met één van onze verkoopsmensen af te spreken.

Is een prijsofferte gratis en/of vrijblijvend?

Onze prijsoffertes zijn GRATIS en volledig vrijblijvend. Bovendien zijn onze prijsaanbiedingen zeer gedetailleerd. We trachten ook onze offertes “op maat” te maken.

Kan ik een offerte ook via e-mail of telefonisch aanvragen?

Nee. Wij geven enkel gevolg aan prijsaanvragen die in onze toonzaal met onze verkopers gedetailleerd werden besproken. Dit om nutteloos rekenwerk te vermijden of om te voorkomen dat de offerte achteraf nog meerdere malen moet aangepast worden.

Hoe lang moet ik op een prijsofferte wachten?

Afhankelijk van de omvang of complexiteit van het dossier en gevraagde opties + tevens de drukte op het moment van aanvraag, kan de wachttijd sterk variëren van 1 tot soms 3 weken.

Komt er iemand ter plaatse voor een offerte?

We raden onze klanten steeds aan om met hun benaderende afmetingen, of een plannetje en/of enkele foto’s langs te komen in onze toonzaal, waar onze verkopers dit samen met u bespreken. Dat is ook de snelste manier. Maar mocht u het echt niet zien zitten om zelf de provisoire afmetingen op te nemen, dan kan er een afspraak gemaakt worden met onze opmeter die ter plaatse komt. Let op: onze opmeter is een ervaren schrijnwerker, die enkel oog heeft voor het technisch aspect, hij is dus géén verkoper! Een toonzaalbezoek is in feite altijd noodzakelijk.

Hoe doe ik dat, zelf de afmetingen opnemen?

Eerst en vooral: om een offerte te kunnen maken, hebben wij niet noodzakelijk de 100% correcte maten nodig. Een afmeting mag gerust enkele centimeters afwijken… De maat wordt het best langs BUITEN opgenomen: u meet niet het raam zelf maar de opening in de gevelsteen, vanop de dorpel (de dagmaat). Als u daarbij ook enkele foto’s toevoegt (binnen en buiten), dan kunnen onze verkopers in onze toonzaal u verder begeleiden in uw keuze en u voorzien van het nodige professioneel advies. Later, na verkoop, komt onze opmeter sowieso langs voor een finale en correcte opmeting.

Wat is de levertermijn van mijn bestelde ramen/deuren?

De levertermijn gaat niet noodzakelijk in vanaf het moment van verkoop, maar vanaf het tijdstip dat wij in het bezit zijn van de finale productiematen. Afhankelijk van materiaal, kleur, complexiteit en/of omvang van het order, kan dit variëren van 8 tot 10 werkweken. Al zijn uitzonderingen hierop mogelijk. Hoe dan ook: opgegeven levertermijnen zijn louter indikatief en nooit bindend!

Kunnen de ramen/deuren ook tijdens de winterperiode vervangen worden?

Uiteraard! In geval van renovatie wordt na het uitbreken van een oud raam, meteen het nieuwe raam gemonteerd. De tijd dat u met een open raamgat zit, wordt zo tot een minimum beperkt. De werken gebeuren voor 90% langs de interieurzijde. Enkel bij extreem winterweer (sneeuw, ijzel, vorst overdag,…) worden de gemaakte afspraken uitgesteld. Gelukkig komt dit niet zo vaak voor, omdat onze Belgische winters vrij mild zijn.

Welke ramen/deuren zijn het best...deze in HOUT, PVC of ALU?

Derito maakt of plaatst geen slechte ramen/deuren. Al het schrijnwerk dat onze atelier verlaat, werd uitvoerig gecontroleerd en is van hoogstaande kwaliteit. Uiteraard heeft elk materiaal zijn eigen karakteristieken en zijn eigen look.

Zullen mijn nieuwe ramen/deuren aan de zuidkant van mijn woning niet verkleuren door het zonlicht?

Nee! Onze ramen/deuren worden vervaardigd met de betere UV-bestendige profielen, die uitvoerig werden getest op o.a. langdurige blootstelling aan alle weersomstandigheden.

Kan Derito mijn oude ramen of deuren herstellen?

Wij zijn NIET gespecialiseerd in het renoveren, oplappen, aanpassen of repareren van oude ramen of deuren, zeker niet als deze niet door ons werden vervaardigd of geplaatst. Onze hoofdactiviteit is nog steeds het produceren en plaatsen van NIEUW schrijnwerk.

Mijn ramen zijn nog in uitstekende staat. Kan ik alleen het glas laten vervangen door hoogrendementsglas?

Misschien!? Hiervoor is een plaatsbezoek vooraf wel noodzakelijk. Kijk bovendien eerst goed na of deze oudere ramen de investering nog wel waard zijn. Ramen in goede staat wil niet noodzakelijk zeggen dat deze ramen ook goed afsluiten en/of voldoende isoleren. De kwaliteit van de hedendaagse raamprofielen ligt gevoelig hoger dan deze van pakweg 15 à 20 jaar geleden.

Kan ik via Derito een wielrennersuitrusting verkrijgen?

Het is inderdaad mogelijk om via Derito zich een koersuitrusting aan te schaffen.  Kostprijs 80,00 Euro voor een trui (korte mouwen) en een korte broek.

Waarom kiezen voor Derito?

Ramen/deuren in PVC, ALU en HOUT

100% op maat

Straffe prijzen

Nieuwe, ruime toonzaal

Verzorgde, vakkundige plaatsing

Eigen fabrikaat

Topkwaliteit uit eigen streek

Gratis prijsofferte

Ervaren personeel

Uitstekende dienst na verkoop